Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Školní neúspěšnost žáků z pohledu učitelů a rodičů
RUTTENBACHEROVÁ, Dita
Tato diplomová práce se zabývá školní úspěšností a neúspěšností žáků z pohledu rodičů a učitelů. Práce je rozčleněna do dvou částí. Teoretická část se zabývá různými pohledy na školní úspěšnost a neúspěšnost žáků, školním hodnocením, příčinami školní neúspěšnosti, jejími důsledky a možnými řešeními. V praktické části se diplomová práce věnuje kvalitativnímu výzkumu vycházejícího z položení konkrétních otázek. Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit pohledy učitelů a rodičů na problematiku školní úspěšnosti a neúspěšnosti žáků a vyhodnotit, zda lze známku považovat za ukazatel školní (ne)úspěšnosti.
Rozsah a příčiny doučování na prvním stupni ZŠ
Höschlová, Marie ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Greger, David (oponent)
Cílem této diplomové práce je přiblížit situaci doučování na prvním stupni ZŠ, neboť se jedná o dosud málo prozkoumanou problematiku. Pro získání dat byl proveden výzkum metodou dotazníku, který byl určen pro rodiče prvostupňových dětí. Ačkoli výzkumný vzorek nebyl velký, přinesl výzkum cenné informace týkající se jak dětí, které jsou doučovány, tak důvodů, které je (jejich rodiče) k tomu vedou, a také osob doučujících, které si rodiče vybírají. Práce vychází ze zahraničních zdrojů a srovnává situaci v České republice se situací v ostatních zemích. Přes svůj omezený rozsah může sloužit jako první podklad pro další rozsáhlejší výzkumy v této oblasti.
Analýza dětské kresby jako doplňující prostředek při posuzování školní neúspěšnosti
Vyšatová, Markéta ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možností nalézt v dětské kresbě projevy, které by mohly pomoci při odkrývání školní neúspěšnosti. Skládá se z teoretické a výzkumné části. Teoretická část vychází z poznatků odborné literatury a praxe. V první kapitole jsou popsány příčiny a projevy školní neúspěšnosti. Druhá kapitola se zabývá kresbou a kresebnými testy. Ve třetí kapitole popisuji metody a techniky použité v samotném výzkumu. Výzkumná část obsahuje šetření, jehož hlavním cílem bylo potvrdit určité rysy obsahující kresbu neúspěšného žáka. Výsledků šetření bylo dosaženo pomocí kresby, "Dotazníku sebepojetí školní úspěšnosti žáků" autorů Z. Matějčka a M. Vágnerové, analýzy průměru známek a rozhovorů s učitelkami. Cílem práce je charakterizovat projevy neúspěšného žáka v kresbě.
Pojetí úspěšného žáka učitelem na 1. stupni ZŠ ve společném vzdělávání
Šlégrová, Linda ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Pěnička, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou pojetí úspěšného žáka učitelem na 1. stupni ZŠ ve společném vzdělávání. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou objasněna možná teoretická východiska, která se vztahují k dané problematice. K zodpovězení výzkumných otázek bylo použito kvalitativního výzkumu prostřednictvím rozhovorů s menší skupinou respondentů. Respondenty byli učitelé 1. stupně jedné základní školy. Učitelé byli rozděleni do svou skupin podle doby jejich praxe v oboru. Výzkum byl doplněn o sebereflexi vývoje výzkumníkova pojetí úspěšného žáka. V závěru byly zodpovězeny výzkumné otázky. Bylo zjištěno, jak učitelé 1. stupně pojímají úspěšného žáka a jak silný vliv má na toto pojetí prostředí dané školy. Klíčová slova žák mladšího školního věku, učitel, školní úspěšnost, školní neúspěšnost, společné vzdělávání, inkluze
Role učitele a rodiny ve vzdělávání školně neúspěšných žáků na 1. stupni ZŠ
Rakovanová, Anna ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá rolí učitele a rodiny ve vzdělávání školně neúspěšných žáků na 1. stupni ZŠ. První a zároveň nejrozsáhlejší kapitola teoretické části se věnuje vymezení školní neúspěšnosti a jejím různým pojetím, dále se zaměřuje na příčiny školní neúspěšnosti, jejichž zjišťování je pro efektivní práci učitele zcela nevyhnutelné. Příčiny školní neúspěšnosti mohou mimo jiné souviset s rodinou žáka, jejíž roli se věnuje druhá teoretická kapitola. Ta se zaměřuje na vztah mezi rodinou dítěte a jeho školní úspěšností a vymezuje faktory, jimiž jsou školní výkony a výsledky žáků v souvislosti s rodinným prostředím ovlivňovány. Třetí a současně poslední kapitola teoretické části je zaměřena na efektivní postupy práce se školně neúspěšnými žáky a poskytuje ucelený soubor oblastí, které jsou pro podporu školně neúspěšných žáků významné a které zároveň napomáhají potenciálním neúspěchům předcházet. Empirická část diplomové práce je založena na kvalitativně orientovaném výzkumu. Cílem této práce je zjistit, jak školní neúspěšnost pojímají učitelé 1. stupně ZŠ a jaké efektivní postupy práce na základě svého pojetí volí. Hlavní výzkumnou metodou jsou rozhovory se třemi učitelkami 2. ročníků ZŠ a jejich následná analýza. Doplňující metodou je pozorování výuky, a to v její prezenční i online podobě....
Role školy v souvislosti s fenoménem (soukromého) doučování žáků
Šmejkalová, Hana ; Šťastný, Vít (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent)
Cílem diplomové práce je formou jednopřípadové studie popsat vztah konkrétní základní školy a soukromého doučování na příkladu 2. stupně této školy z pohledu všech účastníků vzdělávacího procesu. V průběhu zpracování se tato škola stala účastníkem programu MŠMT Šablony, a proto je práce rozšířena o průzkum, jak tento program ovlivnil chod školy. Jsou vymezeny základní pojmy jako soukromé a školní doučování, typy jeho organizačních forem, účastníci doučování, a je popsán postup a metodologická východiska výzkumu. Byly použity různé formy sběru dat, kvantitativní dotazníky pro žáky (n=247) a kvalitativní rozhovory s vedením školy, učiteli a rodiči (n=13). Na zkoumané základní škole vedle sebe fungují oba typy doučování, soukromé i školní, ale ne ve velkém rozsahu. Škola soukromé doučování toleruje, ale nepodporuje. Přesto škola v rámci projektu Šablony nabízí školní doučování, které je vhodnou pomocí slabým žákům, jeho forma však nevyhovuje škole ani dětem. Soukromé doučování je z velké části vyvoláno požadavky přijímacího řízení na SŠ. Toto doučování často vyhledávají lépe situované rodiny, čímž se prohlubuje nerovnost mezi žáky. Doučování na škole je velkou zátěží pro učitele, kteří buď poskytují nárazové konzultace zdarma, nebo se zúčastní Šablon. Jen výjimečně učitelé poskytují soukromé...
Školní zralost
Veselá, Šárka ; Zemková, Jaroslava (oponent) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá problematikou školní zralosti a postupy při jejím posuzování. Zaměřuje se na dosažení úrovně jednotlivých vývojových oblastí u dětí před nástupem do školy, na průběh posuzování školní zralosti a možnosti diagnostických nástrojů. Předmětem této práce je zjištění nejčastěji oslabených a pro školu rizikových oblastí u dětí před nástupem školní docházky a možnosti jejich stimulace. Dále také předkládá možnosti využívání screeningových testů a prezentace jejich výsledků. Cíl této rigorózní práce se opírá o aplikaci dostupných screeningových testů u vybraného vzorku dětí, a to včetně nejnovějšího diagnostického nástroje MaTeRS, v praktické části práce a dále o závěry mé diplomové práce, které se zabývaly vhodnými možnostmi stimulace oslabených vývojových oblastí Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Analýza dětské kresby jako doplňující prostředek při posuzování školní neúspěšnosti
Vyšatová, Markéta ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možností nalézt v dětské kresbě projevy, které by mohly pomoci při odkrývání školní neúspěšnosti. Skládá se z teoretické a výzkumné části. Teoretická část vychází z poznatků odborné literatury a praxe. V první kapitole jsou popsány příčiny a projevy školní neúspěšnosti. Druhá kapitola se zabývá kresbou a kresebnými testy. Ve třetí kapitole popisuji metody a techniky použité v samotném výzkumu. Výzkumná část obsahuje šetření, jehož hlavním cílem bylo potvrdit určité rysy obsahující kresbu neúspěšného žáka. Výsledků šetření bylo dosaženo pomocí kresby, "Dotazníku sebepojetí školní úspěšnosti žáků" autorů Z. Matějčka a M. Vágnerové, analýzy průměru známek a rozhovorů s učitelkami. Cílem práce je charakterizovat projevy neúspěšného žáka v kresbě.
Možnosti rozvoje sebepojetí u dětí se specifickými poruchami učení a chování
Chvátalová, Markéta ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Smyslem tohoto textu je poukázat na dítě se specifickými poruchami učení a chování jako na neopakovatelnou osobnost a jako na bytost, která má svou hodnotu. S tím vším souvisí, jak se dítě vnímá, sebehodnotí. Sebepojetí dětí se utváří v prostředí rodiny, školy a vrstevníků. Škola sebepojetí dítěte nejvíce ohrožuje, ale zároveň má nejvíce možností tomuto ohrožení a snižování sebepojetí předcházet, formovat jej a rozvíjet. Teoretická část je zaměřena na utváření sebepojetí s ohledem na psychický vývoj dítěte, specifika dětí s poruchami učení a chování, utváření sebepojetí ve školním prostředí a situace, které sebepojetí dětí ohrožují. Zároveň jsme nastínili i několik možností, jak ohroženému sebepojetí předcházet, formovat a rozvíjet. V empirické části jsme zkoumali, zda se liší sebepojetí dětí se specifickými poruchami učení a chování od dětí, které tyto poruchy nemají. K tomu jsme použili standardizovaný dotazník.
Rozsah a příčiny doučování na prvním stupni ZŠ
Höschlová, Marie ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Greger, David (oponent)
Cílem této diplomové práce je přiblížit situaci doučování na prvním stupni ZŠ, neboť se jedná o dosud málo prozkoumanou problematiku. Pro získání dat byl proveden výzkum metodou dotazníku, který byl určen pro rodiče prvostupňových dětí. Ačkoli výzkumný vzorek nebyl velký, přinesl výzkum cenné informace týkající se jak dětí, které jsou doučovány, tak důvodů, které je (jejich rodiče) k tomu vedou, a také osob doučujících, které si rodiče vybírají. Práce vychází ze zahraničních zdrojů a srovnává situaci v České republice se situací v ostatních zemích. Přes svůj omezený rozsah může sloužit jako první podklad pro další rozsáhlejší výzkumy v této oblasti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.